Lekker shoppen - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu Lekker shoppen - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu

Lekker shoppen

Door: Nienke Regelink

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 Mei 2011 | Canada, Blackfalds

Hallo allemaal

Ten eerste wil ik iedereen harstikke bedanken voor de reacties. Erg leuk om alle reacties te lezen.

Hier is de sneeuw zo goed als weg en beginnen de eerste landwerkzaamheden zoals zaaien en kunstmest strooien. Toch is het op sommige stukken nog erg nat. Maar gelukkig droogt dat hier snel op.

Van het weekend was ik een weekend vrij, dus daar had ik weer even mooi gebruik van gemaakt.
Zaterdag had ik nog even boodschappen gedaan, dat moet ook gebeuren. Bijna alle producten die in Nederland zijn, zijn hier ook wel te verkrijgen, tenminste het gangbare. Ik heb wel het idee dat het hier duurder is, maar misschien verbeeld ik me dat omdat ik nu alles alleen voor mezelf moet halen. De supermarkten zijn hier wel groot over het algemeen.
Nadat ik thuis was, zag ik een bekende op de boerderij lopen. Het was iemand van K.I. Samen, waar ik stage heb gelopen. Hij wist niet dat ik hier was, dus hij was nogal verbaast. Zo zie je maar weer, de wereld is klein af en toe.
Zaterdag avond ben ik wezen stappen met de groep van Harm Jan. Eerst naar een café geweest in Lacombe waar één of andere cowboyzanger optradt, daarna weer naar de cowboytent in Red Deer geweest (Billy bobs). Dat was wederom weer erg gezellig. Ik heb nog gedanst, want ze doen hier tijdens het uitgaan ook aan een soort van stijldansen.
Zondag heb ik geshopt in Red Deer met Helen. Helen is 2 jaar geleden verhuist van Nederland naar Canada. We hebben heel veel leuke dingen gekocht zoals een leuk shirtje en een tasje. Ook doet mijn DVD speler het nu ook en heb ik wat DVD's gekocht om mijn engels te verbeteren.

Nadat we hadden geshopt zijn we naar haar woonplaats gegaan Sylvan Lake. Het is een toeristisch plaatsje omdat het aan de rand van een groot meer ligt. Ik zal nog wel een foto toevoegen van het meer. Het uitzicht is daar geweldig. Nadat we daar ook wat hadden gegeten zijn we naar een goede vriend van haar geweest. Daar hebben we even gebarbequed en daarbij een spelletje gespeeld wat leek op "verboden woord". Erg goed voor mijn engels.

Zo leer ik dus zo langzamerhand steeds meer mensen kennen en dat is erg leuk. Zo kun je ook wat activiteiten in de weekeinden doen en zie ik steeds meer van deze streek.

Tot het volgende bericht.

Groetjes Nienke

  • 04 Mei 2011 - 07:31

    Mam:

    Leuk en fijn om een foto van jouw te zien.Je ziet er stralend uit,maar dat had ik ook wel verwacht na jouw enthousiaste verhalen.
    xxx catrien

  • 05 Mei 2011 - 06:53

    Marlies:

    He Nienke,

    Leuk je korte, vlotte berichtjes. Echt geki dat daar de sneeuw net weg is. Hier wordt het van het weekend 24 graden.

    We spreken elkaar!

    Groetjes!

  • 24 Mei 2011 - 16:12

    Catrien:

    leuk om je verhaal te lezen en leuk die foto's.tot maandag in ons kleine landje
    mam

  • 25 Juni 2011 - 14:10

    Wilbert :

    Hallo, ik lees je verslagen met belangstelling omdat ik ook in Central Alberta geweest ben. Sylvan Lake is erg mooi. Je bent zeker ook al in café The Monkey Top geweest?
    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Blackfalds

Nienke

Hallo iedereen Op deze website hoop ik jullie wat te vertellen over alle activiteiten van Canada. Ik ga 15 maart en ben half November weer terug. Voor de bruiloft van mijn zus kom ik een weekje terug (30 mei tot 7 juni. Ik ga daar werken en reizen. Het werken gebeurt op een boerderij bij de familie Yzerman in Blackfalds. Dit ligt 1,5 uur ten noorden van Calgary (alberta). Het vliegen duurt ongeveer 9 uur en het tijdsverschil is 8 eerder. Groetjes Nienke

Actief sinds 04 Juli 2008
Verslag gelezen: 987
Totaal aantal bezoekers 68910

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 21 Augustus 2013

Canada part 2

15 Maart 2011 - 15 November 2011

Canada - Alberta

14 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: