Lekker Feesten - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu Lekker Feesten - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu

Lekker Feesten

Door: Nienke Regelink

Blijf op de hoogte en volg Nienke

17 Juni 2011 | Canada, Blackfalds

Ja jullie krijgen gelijk 2 reisverslagen te zien, want ik heb al weer aardig wat beleefd afgelopen week. Ik heb nogal als motto: Ik ben nu in Canada en moet er nu van genieten.

Vrijdag zijn Wendy en Sjoerd nog hier geweest. Zij zijn buren/vrienden van me en komen ook uit Nederland. Ze wouden altijd nog mijn apartementje een keer zien. en nog even gezellig bijgekletst.

Zaterdag overdag ben ik naar 4H's wezen kijken van de kinderen. Ze moesten daar met een kalfje lopen. Het gaat er hier fanatiek aan toe. Ze moeten het kalfje helemaal netjes scheren en wassen en volgens een bepaalde manier lopen. Het is vergelijkbaar met de young breeders in Nederland. Als ik dat zie, krijg ik de kriebels om ook weer met een pink mee te lopen op de HHH show. Maar ik weet alleen niet of ik dat qua tijd redt aangezien ik 16 November pas weer in Nederland ben.

Zaterdag avond ben ik met Harm Jan en vrienden uitgegaan in Red Deer. Dat was één groot feest. Ik was pas om kwart voor 4 thuis en moest om 4 uur al weer melken. dat was dus weinig slapen, maar wel een super stap avond.

Verder ben ik deze week druk geweest met het schrijven van een column voor de komende editie van melkveemagazine. Het gaat over de koeverkiezing, waaraan wij 2 jaar geleden mee deden met onze oude koe Geertje 166.
Vandaag komt er ook een huisgenootje bij. Ik ben erg benieuwd. Het zal wel ff wennen zijn dat ik niet alles meer zo vrij kan, zoals de muziek van Anouk aanzetten en mee zingen. Maar ach, dat zal vast wel goed gaan.

Tot het volgende reisverslag!

Groetjes Nienke

  • 17 Juni 2011 - 06:07

    Catrien:

    hoi Nienk,
    Leuk die foto's van de keuring,ziet er goed uit,
    De laatste foto,neem ik aan,is na het stappen?
    kus mam

  • 27 Juni 2011 - 13:44

    Ester:

    Je hebt er een mooie column van gemaakt. Las lekker door. En me vader is zelfs gaan zoeken in ze stal of hij nog zo'n onopvallende oude koe had staan :). Mooi dat je het nog zo goed naar je zin hebt. Wie word je nieuwe huisgenootje?

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Blackfalds

Nienke

Hallo iedereen Op deze website hoop ik jullie wat te vertellen over alle activiteiten van Canada. Ik ga 15 maart en ben half November weer terug. Voor de bruiloft van mijn zus kom ik een weekje terug (30 mei tot 7 juni. Ik ga daar werken en reizen. Het werken gebeurt op een boerderij bij de familie Yzerman in Blackfalds. Dit ligt 1,5 uur ten noorden van Calgary (alberta). Het vliegen duurt ongeveer 9 uur en het tijdsverschil is 8 eerder. Groetjes Nienke

Actief sinds 04 Juli 2008
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 68913

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 21 Augustus 2013

Canada part 2

15 Maart 2011 - 15 November 2011

Canada - Alberta

14 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: