Zuid Alberta en Waterpark - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu Zuid Alberta en Waterpark - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu

Zuid Alberta en Waterpark

Door: Nienke Regelink

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 Oktober 2011 | Canada, Blackfalds

Hallo allemaal

Hier weer een berichtje vanuit het kouder wordende Canada. 's Nachts is het hier al rond de 0 graden. Overdag is het nog wel erg lekker weer.

Het combinen(machine die de zaden van de plant halen) zit er hier op. Mooi hooi al die grote combines over de grote velden. Helaas heb ik er geen foto van kunnen maken, omdat ik overdag meestal aan het werk ben.

Wel heb ik foto's van zuid Alberta. Daar heb ik een bekende van mijn oude school CAH Dronten opgezocht. Het was ongeveer 4,5 uur rijden, maar zeker de moeite waard. Het lijkts lang 4,5 uur, maar zo voelt het absoluut niet. ik heb 322 km over dezelfde snelweg gereden, gelukkig heb ik cluse control op de auto. Ik was 's middags aangekomen in lethbridge op het werk van Linda. Daarna zijn we naar haar huis gereden en hebben we even wat gegeten in het kleine plaatsje Picture Bute. 's Avonds zijn we naar een soort van Country bar geweest. Het was er druk omdat de scholen weer net waren begonnen en er dus veel studenten waren. Op zondag zijn we naar het Waterton park geweest en dat was echt gaaf. De foto's zeggen al genoeg. Het was super weer en het uitzicht was geweldig. Het Waterton park ligt helemaal in het zuiden van Alberta tegen de grens van Amerika aan.

Afgelopen weekend ben ik naar het waterpark geweest in de West Edmonton Mall. Het is een soort van Duinrell met gigantisch veel glijbanen. Ook was er een golfslagbad, met erg hoge golven. En ook kun je er bungeejumpen. Het was er erg gezellig. Het is eecht ingelovelijk wat er allemaal in de West Edmnonton Mall zit. Je kunt je er zo 2 dagen vermaken denk ik.

Ohja dat heb ik ook nog gedaan. Ik ben met Frank en John nog naar de karaoke in Sylvan Lake geweest. Helaas gingen de jongens niet zingen, dat was natuurlijk jammer. Maar het niveau van de avond was zeker niet slecht. Samen met vrienden van me hebben we er een gezellige avond gemaakt!

Ook is het aftellen begonnen tot het rondreizen en de terugreis naar Nederland. Alhoewel ik aan het idee ff moet wennen. 26 Oktober komt Marlot en dan ga ik rondreizen. 16 November kom ik terug om 13.50 op Schiphol.

Groetjes Nienke

  • 05 Oktober 2011 - 07:02

    Joya:

    Heey Nienke,

    Wat leuk om weer te lezen over Canada!! Krijg steeds meer heimwee! kan niet meer wachten om weer terug te gaan in December! je hebt echt zo veel meegemaakt echt leuk! heeel veel plezier je laatste tijd in het MOOIE CANADA!

  • 06 Oktober 2011 - 16:37

    Catrien:

    super mooie foto's,we moeten toch maar eens een tochtje wagen,maar dan moet er wel iemand thuis zijn om op de koeien te letten

  • 09 Oktober 2011 - 10:43

    Fam Horstink:

    Hoi hoi Nienke,

    Nou, je hebt veel leuke dingen gedaan en je hebt mooie foto's gemaakt in Waterton Park. We wensen je nog veel plezier met de rondreis die je met Marlot gaat maken. Het wordt tijd dat je terug komt, de meiden dreigen je te vergeten.......al vonden ze je blauwe shirt (van de foto's) wel heel mooi!

    Groetjes uut Eldrik

  • 13 Oktober 2011 - 04:23

    Heey Nienke!:

    Zo te horen gaat alles daar nog echt helemaal goed!! echt top om te horen... ben benieuwd of t je nog bevalt in Nederland straks... iig nog heel veel plezier daar!!!

    Groetjes Minke

  • 26 Oktober 2011 - 16:25

    Ester:

    Ooo vandaag komt je reisgenoot :) leuk nog een maandje rondreizen. Wel alles bekijken he en vergeet niet van die mooie foto's te maken :)

    Tot over een maandje.


  • 10 November 2011 - 14:53

    Mieke Zenhorst:

    hooooooi nienke!!!!
    weer bijna thuus:D kan niet wachten om alles wat ik gelezen heb uit ow mond te horen;p we praten snel weer bij als je weer terug bent!!
    nog vul plezier daar en tot laterrrrrrrrrrrrr!!
    groetjes mieke

  • 15 November 2011 - 12:50

    Ester:

    Whow al weer bijna thuis. De tijd is echt snel gegaan.
    Tijd voor sneeuw :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Blackfalds

Nienke

Hallo iedereen Op deze website hoop ik jullie wat te vertellen over alle activiteiten van Canada. Ik ga 15 maart en ben half November weer terug. Voor de bruiloft van mijn zus kom ik een weekje terug (30 mei tot 7 juni. Ik ga daar werken en reizen. Het werken gebeurt op een boerderij bij de familie Yzerman in Blackfalds. Dit ligt 1,5 uur ten noorden van Calgary (alberta). Het vliegen duurt ongeveer 9 uur en het tijdsverschil is 8 eerder. Groetjes Nienke

Actief sinds 04 Juli 2008
Verslag gelezen: 1203
Totaal aantal bezoekers 68908

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 21 Augustus 2013

Canada part 2

15 Maart 2011 - 15 November 2011

Canada - Alberta

14 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: