Eerste bericht - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu Eerste bericht - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu

Eerste bericht

Door: Nienke Regelink

Blijf op de hoogte en volg Nienke

20 Maart 2011 | Canada, Blackfalds

Hoi Allemaal

Als eerste wil ik jullie bedanken voor het geweldige feest van afgelopen zaterdag. Ik heb al wat verhalen uit het boek gelezen, super leuk allemaal!

Hier even een berichtje vanuit het mooie Canada.

Dinsdag 15 Maart vertrok mijn vliegtuig vanuit Schiphol. De reis duurde ongeveer 9 uur. Dan denk je wat lang, maar het is zo om. Je wordt goed verwend daar in het vliegtuig en aan eten en drinken was er geen gebrek. In Calgary aangekomen, moest ik naar de douane toe om mijn visum te laten zien. Ik was zo schor als het maar kan, maar gelukkig hoefden ik niet veel vragen te bantwoorden en had ik mijn visum zo binnen. Ook stonden Ina en Evert Ijzerman, de schoonouders van de veehouder al klaar en kon ik zo instappen.

Onderweg viel mij gelijk al de ruimte op hier in Canada. Je kunt hier kilometers ver kijken en de wegen zijn kaarsrecht, Vooral met de sneeuw geef dat een mooi gezicht.

Eenmaal op de boerderij aangekomen heb ik kennis gemaakt met Arjan, Gerie en de kinderen. Even bijgekletst en toen hebben ze mij het apartement laten zien. Ik heb hier een eigen appartementje. Ook had ik een deel van de boerderij gezien. Het is een mooie, vrij nieuwe boerderij, waar alles ruim opgezet is. De melkstal is een 2x16 rabid exit en dat melkt wel fijn.

De volgende dag heb ik gelijk al meegeholpen op de boerderij. Dingen als de kalverhokjes uitmesten en zaagsel in de koeienboxen strooien hebben we toen gedaan.

Het weer is hier erg lekker. Vooral vandaag was lekker. Het was vandaag rond de 0 graden met een heerlijk zonnetje. Er ligt hier nog wel sneeuw. gister is er zelfs nog veel sneeuw gevallen.

Zo, dit was het dan wel weer. Ik hoop jullie snel weer van een bericht te voorzien.

Mochten jullie me willen bereiken dan kan dat het beste via e-mail. Het tijdsverschil is nu nog 7 uur vroeger, als jullie de klok hebben verzet 8 uur.

De groeten uut Canada,
Nienke

  • 20 Maart 2011 - 18:07

    Catrien:

    Hoi Nienk,
    Lig er nog zoveel sneeuw bij jullie,leuk om wat roods in de stal te zien.
    Werk ze en veel plezier

  • 21 Maart 2011 - 14:53

    Bas H. En Joost R.:

    Vanuit het kantoor van ForFarmers:
    Mooi dat je goed over bent gekomen! We zullen verdere ontwikkelingen volgen via deze website.
    Veel succes ermee!

  • 26 Maart 2011 - 18:44

    Fam. Versteeg:

    lieve Nienke fijn dat je goed aangekomen bent!
    en leuk dat het er nog winter is. Nou heel veel succes toegewenst en een Dikke knuffel van ons 4-tjes....
    Gr. Herma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Blackfalds

Nienke

Hallo iedereen Op deze website hoop ik jullie wat te vertellen over alle activiteiten van Canada. Ik ga 15 maart en ben half November weer terug. Voor de bruiloft van mijn zus kom ik een weekje terug (30 mei tot 7 juni. Ik ga daar werken en reizen. Het werken gebeurt op een boerderij bij de familie Yzerman in Blackfalds. Dit ligt 1,5 uur ten noorden van Calgary (alberta). Het vliegen duurt ongeveer 9 uur en het tijdsverschil is 8 eerder. Groetjes Nienke

Actief sinds 04 Juli 2008
Verslag gelezen: 2394
Totaal aantal bezoekers 68984

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 21 Augustus 2013

Canada part 2

15 Maart 2011 - 15 November 2011

Canada - Alberta

14 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: