Bekende op bezoek - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu Bekende op bezoek - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu

Bekende op bezoek

Door: Nienke Regelink

Blijf op de hoogte en volg Nienke

26 Augustus 2011 | Canada, Blackfalds

Hallo Allemaal

Eindelijk staat er dan weer wat nieuws op mijn website. In tussen heeft heeft de tijd hier niet stil gestaan. Op dit moment is het hier erg lekker weer en zijn ze druk met het hakselen van de barley (gerst). Op de boerderij is dus op dit moment genoeg te doen.
Ik hoop niet dat er een maximaal aantal tekens op dit reisverslag zit, want ik heb veel te beschrijven. Laat ik maar gewoon van voor af aan beginnen. 2 weken na de Calgary stampede ben ik nog uit geweest met Helen, Margriet en Perry. Margriet helpt mee bij Agnes en Dick. De broer van Arjan. Perry loopt stage hier vlak bij en heeft toevallig ook in Dronten op school gezeten. Met z'n 4en gingen we naar Billy bobs en later naar Bellini's. Daar kwamen we nog wat Friezen tegen. Die eerst een beetje stug waren, maar op het einde helemaal los kwamen haha. Was wel gezellig. En daar zijn ook leuke foto's van gemaakt.

Bijna 3 weken geleden al weer, ben ik met Harm Jan naar het zuiden van Alberta geweest om daar een kameraad van hem op te zoeken. Het was ongeveer 5 uur rijden hier vandaan. Gelukkig hadden we genoeg gespreksstof voor de hele weg, dus die 5 uur was zo om. We hebben zelfs nog in the middle of nowhere `oerend hard`gedraaid. Wat ik natuurlijk wel weer mooi vond als Achterhoeker. Eenmaal aangekomen bij de kameraad van Harm Jan, hebben we zijn bedrijf bekeken. Het zuiden ziet er heel anders uit dan hier. Daar is het vlakker en daar schijnt continu de zon. Ook zit je daar meer in de the middle of nowhere. Voor een supermarkt moest je wel 40 minuten rijden. Voor de akkerbouw was het er erg geschikt en het was dan ook mooi om te zien hoe het er aan toe ging. De grote pivots zorgde voor voldoende water. Door voldoende water toevoer en de zon groeide de gewassen daar beter dan hier. Hier zijn de landen nog erg nat.
´s avonds hebben we gewoon gezellig bij Tjark(kameraad) gezeten en even wat bijgeklets en gedronken. De volgende dag zijn we gaan zwemmen in een meer. We hadden niet de normale weg genomen, maar een landbouwweggetje. Erg apart om te zien, grote percelenen en grond waar vrijwel niks mee is gedaan. Af en toe zag je nog een vleeskoetje op de landerijen. Bij het meer aangekomen, hebben we daar even gezwommen.Daarna zijn we door gegaan naar de camping, waar de ouders van Tjark stonden. Nadat, zijn Harm Jan en ik maar naar huis gereden, omdat we nog een hele tocht hadden. En daar heb ik gezien wat echt the middle of nowhere is. Op een gegeven moment stond zelfs een bord van dat er over meer dan 100 km geen tankstation is. In die 100 km zag je nauwelijks een huis en al helemaal geen dorpjes of dergelijke. Heel apart. Nou weet ik pas echt wat the middle of nowhere is.

Reisje met schoolbus
Vorige week heb ik nog in zo'n gele schoolbus gezeten. De groep van Harm Jan heeft deze bus in bezit en gebruikt deze als ze met een grote groep naar een feestje gaan. Dit keer gingen we op bezoek bij familie van Benthem. één van zijn zonen is kameraad van Harm Jan. daar kregen we een rondleiding over de boerderijen en gingen we daarna rondom een vuurtje zitten. Vervolgens zijn we met de gele schoolbus met keiharde skihut muziek weer terug gereden. We hadden wel veel bekijkers zo.

Morsan farms
Dit weekend had ik gelukkig vrij. Eigenlijk moest ik werken, maar de andere melkster kon aankomend weekend niet, dus hebben we de weekeinden gewisseld. En dat kwam voor mij ook wel weer mooi uit want ik en Joya gingen een bezoek brengen aan de Morsan farms. De Morsan farm heeft 2 vestigingen. Één in Ponoka en de andere in Saskatchewan. Wij hebben de boerderij in Ponoka bezocht. Daar melkten ze op dit moment meer dan 600 koeien en dat was vrij weinig omdat er veel droog stonden. Op de Morsan farm loopt allemaal topvee. De koeien zagen er stuk voor stuk goed uit en werden dan ook tot in de puntjes goed verzorgd. Ook hebben ze een aparte showbarn met de aparte koeien. Dat vond ik natuurlijk wel interessant om te zien. Bij Morsan farms staat één koe( Naam:Missy) die ze voor 1,2 miljoen dollar hebben gekocht. Ik denk dat dat wel de duurste koe ooit is op deze wereld. Het was dan ook wel een apart verschijning om te zien. Ik mocht er zelf nog even mee op de foto en de koe vast houden. Dat was wel helemaal bijzonder!

Frank en John
Natuurlijk was het ook het weekend waarin Frank (mijn broer) en John (buurjongen) me kwamen opzoeken. Dus daarom was het natuurlijk ook wel mooi dat ik vrij was. Ik heb ze Zaterdag middag op vliegveld Calgary opgehaald. het was erg leuk om hun weer te zien. Ze waren erg verbaast over de grote auto's hier. Ik heb ze zaterdag avond nog even de boerderij laten zien en toen zijn we in Sylvan Lake even wat gegeten om vervolgens eens even goed te stappen. Eerst gingen we naar een feestje hier in de buurt, waar vrijwel allemaal Nederlanders en bekenden voor mij waren. Maar ik moest Frank en John natuurlijk ook even Billy Bobs, de cowboytent, laten zien. Eert viel hun al op dat ze hier niet dansen zoals in Nederland. Ze dansen hier heel veel de 2 step. Ik moet die dans nog een keer leren eigenlijk haha. In Billy Bobs kwamen we al snel aan de praat met enkele Nederlanders. Na de tijd zijn we nog even naar de Danny's geweest. Even wat gegeten. Zondag hebben we maar eens uitgeslapen en 's middags zijn we naar één van werelds grootste overdekte winkelcentrum geweest, de West Edmonton mall. Daar hebben we eens ff geshopt. Ik en John hebben daar cowboylaarzen gekocht. Maar naast dat was het erg imponerend wat er allemaal in dat winkelcentrum zat. Er zat een overdekt pretpark in, een ice skate baan en er moest ook nog een waterpark in zitten. We hebben nog maar de helft gezien geloof ik. De winkels gingen om 6 uur dicht en toen werd het ook al weer tijd om naar huis te gaan want we waren uitgenodigd om bij de familie Stikker-Breemhaar ( Rieky, Harm, Harm Jan en Willemien) te komen eten. Zij hadden de dag er voor dat feest gegeven en hadden daarvan nog wat eten over, wat we de dag er na nog even mooi van hebben genoten. daar hebben we tot een uur of half 1 's nachts gezeten. De jongens zijn de volgende ochtend vertrokken met mijn auto en zijn dus begonnen aan de rondreis. Ik heb gister nog een berichtje van Frank gehad, ze zaten nu in Jasper(rocky Mountains) en vonden het heel erg mooi daar. Tjah Canada is gewoon mooi. De omgeving verveelt nooit.

Maïs doolhof
Gister ben ik ook nog in het maïs doolhof geweest hier vlak bij. We hadden de route erg goed gevolgd natuurlijk. We kwamen in iedergeval bij een andere uitgang terecht dan de beodeling was. Maar we zijn er heel uitgekomen.

Zo dat was mijn berichtJE :p.Veel plezier bij het kijken van de foto's!

Nienke

  • 26 Augustus 2011 - 09:33

    Catrien:

    Hoi Nienk,
    leuk om weer eens wat te lezen en de foto's te bekijken.
    Canada is mooi, maar Nederland ook.
    Vergeet onze mooie koetjes niet
    Groetjes pap en mam

  • 26 Augustus 2011 - 11:42

    `n ELDRIKSE Buur:

    Hoi Nienke,

    Je hebt een mooi bericht geschreven, en er is daar denk veel te beleven. Leuk dat je de jongens
    daar wat hebt laten zien.
    P.S. Kun je de hoed en laarzen opsturen voor ons Country and western party tijdens de kermis

    Gr johan en Rita

  • 27 Augustus 2011 - 22:57

    Bennie Vonk:

    Hoi Nienke

    Leuk om weer even te lezen hoe het met je gaat daat in het verre Canada. Zo te zien heb je het er goed naar je zin. Maak er de tijd van je leven van meid. Ik weet uit ervaring hoe goed het is om ook eens een tijdje in een andere cultuur en in een ander land te verblijven. Dat leert je relativeren en is een ervaring waar je je leven lang plezier van zult hebben. Groeten en op tijd terug zijn voor de pronkzitting van volgend jaar.

    Bennie

  • 30 Augustus 2011 - 16:17

    Karin:

    Hoi hoi,

    Zo te lezen ben jij Canada ng lang niet beu!? Leuk dat je het zo goed bevalt! Bizar dat er gewoon een pretpark in een winkelcentrum is.
    Ik hoop je snel weer te spreken.
    Veel plezier nog in Canada!!

    liefs Karin
    PS. ook de groetjes van Arno natuurlijk

  • 31 Augustus 2011 - 10:45

    Daniëlle:

    Hey nienke,

    Leuke verhalen hoor. Ik ga vanaf 10 september 8 weken stage lopen op een groot melkveebedrijf in de buurt van Berlijn. Veel plezier nog en geniet van het mooie weer.

    Groetjes

  • 10 September 2011 - 12:33

    Joya:

    Heey Nienke,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt! Geniet nog maar goed van je mooie tijd in Canada! Mis Canada echt super erg haha!

    Liefs uut het drukke koude NL

  • 14 September 2011 - 14:34

    Klaas:

    He Nienke,

    Klinkt allemaal goed hoor!

    Geniet er nog maar van want time flies when your having fun....

    Hier ook alles prima de luxe!

    Bis Bald!

    Klaas

  • 15 September 2011 - 09:56

    Mieke Zenhorst:

    hoi nienke!
    ik heb geen flauw idee of jij dit ok echt te zien krijgt maar ik kan nog niet op een andere manier verzenden. hoe dan ook, ik ben super benieuwd hoe het met je gaat! de foto"s zien er al gaaf uit! met ons gaat het ok goed, woon nu 2 maanden met bouke samen, zodra je tijd hebt(in nov of dec.) moet je maar snel voor een bak koffie langs komen. ik zou zeggen, maak nog vulle plezier doar en kalm an:D
    Groetjes ut drempt

  • 22 September 2011 - 19:37

    René Garretsen:

    Hey nieke!
    Zo te zien heb je wel schik daro. Genoeg te zien en te beleven in zo'n groot land niewaar!
    Bij ons op de melkerij gaat morgen de mais er af. Die paar bunders is natuurlijk niks vergeleken met die oppervlaktes daar ;-). Mis je de tentfeesten al een beetje hier?

    Veel plezier nog daar! groeten René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Blackfalds

Nienke

Hallo iedereen Op deze website hoop ik jullie wat te vertellen over alle activiteiten van Canada. Ik ga 15 maart en ben half November weer terug. Voor de bruiloft van mijn zus kom ik een weekje terug (30 mei tot 7 juni. Ik ga daar werken en reizen. Het werken gebeurt op een boerderij bij de familie Yzerman in Blackfalds. Dit ligt 1,5 uur ten noorden van Calgary (alberta). Het vliegen duurt ongeveer 9 uur en het tijdsverschil is 8 eerder. Groetjes Nienke

Actief sinds 04 Juli 2008
Verslag gelezen: 2519
Totaal aantal bezoekers 68920

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 21 Augustus 2013

Canada part 2

15 Maart 2011 - 15 November 2011

Canada - Alberta

14 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: