Het weekend van de Ponoka stampede - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu Het weekend van de Ponoka stampede - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu

Het weekend van de Ponoka stampede

Door: Nienke Regelink

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 Juli 2011 | Canada, Blackfalds

Hallo Allemaal

Ik had weer een weekend vrij en ik heb weer het één en ander beleefd wat ik jullie graag wil beschrijven.

Ten eerste hebben we hier nu eindelijk kunnen maaien. Ik heb gemaaid voor het eerst en dat vond ik erg mooi werk. Lekker cowboy muziekje op de New Holland trekker met lekker weer, heerlijk.

Ook leek het weer net of het hier was gaan sneeuwen. Maargelukkig het was iets anders, het waren de zaden van de bomen. Naja gelukkig, die zaden/pluisjes gingen overal naar toe en als ze voor je neus langs kwamen moest je niesen.

Deze week was de Ponoka Wild West Stampede. Het feest van de cowboys. Vrijdag avond, zaterdag avond en zondag overdag ben ik er naar toe geweest. Vrijdag avond was de beergarden in een grote hal. Zowat alle bekenden, die ik de afgelopen 3 maanden heb gesproken, waren daar. Zaterdag overdag kwam Jasper Nijland langs. Ik ken Jasper van de CAH Dronten. Hij is ´s avonds ook mee gegaan naar de Ponoka Stampede waar een zelfde soort feest was als vrijdag. Veel cowboys met van die mooie cowboyhoeden op. Ik ben ook nog op de foto gezet met een paar cowboys.
Nadat het feest was afgelopen zijn we naar de Tim Hortons geweest. Dat is net zoiets als de MC Donalds, alleen dan gespecialiseerd in koffie en producten daarbij. Daar gingen we met onze komische bui een sollicitatie formulie invullen. Dat is erg leuk als je paar van die half aangeschoten jongens mee hebt haha. Zie foto´s. Uiteindelijk waren we om 5 uur ´s ochtends thuis. Op de boerderij waren ze dus al begonnen met melken en zodoende kwamen jasper en ik op het idee om ze even een kop warme chocolade melk te brengen met muffins. Tjah waar je wel niet op komt op zo´n avond/ochtend.

Na even geslapen te hebben, werd ik rond een uur of 12 al weer opgehaald door Helen en gingen we kijken naar de rodeo in Ponoka. Ik zal wel enkele filmpjes toevoegen zodat jullie een beeld krijgen hoe het was. Er waren verschillende categoriën. Zo was er één categorie waarin ze met paarden een kalf moesten vangen en in een bepaalde categorie moesten ze proberen zo lang mogelijk op een dikke vette stier te blijven zitten. Het is wel leuk om dit een keer gezien te hebben. Het hoort toch een beetje bij Canada.

Dat was het dan wel weer. Tot het volgende bericht.

Groetjes Nienke

• 05 Juli 2011 - 11:05

Karin:

Heej Nienke,

Zo te zien en te lezen vermaak je je nog steeds goed! Hoe is het me je? Bij ons gaat alles goed! Zaterdag is het alweer vijf jaar geleden dat we op Terschelling waren ;)!! Wat gaat de tijd toch hard
    Veel plezier nog!!

xx Karin

• 14 Juli 2011 - 20:20

Fam. Jansen:

Hoi Nienke, jij ook gecondoleerd met het overlijden van oma. Het was vreemd dat jij er niet was bij de uitvaart, maar je bent zeker niet vergeten. De ervaringen die je nu mee maakt zijn ook zeer bijzonder. Geniet er daarom ook zo veel mogelijk van. Ik zag dat het weer bij jullie op dit moment veel beter is dan bij ons. Het lijkt wel herfstvankantie.
    Groetjes van Yvonne, Appie, Jessica en Lisanne.

Verslag uit: Canada, Blackfalds

Nienke

Hallo iedereen Op deze website hoop ik jullie wat te vertellen over alle activiteiten van Canada. Ik ga 15 maart en ben half November weer terug. Voor de bruiloft van mijn zus kom ik een weekje terug (30 mei tot 7 juni. Ik ga daar werken en reizen. Het werken gebeurt op een boerderij bij de familie Yzerman in Blackfalds. Dit ligt 1,5 uur ten noorden van Calgary (alberta). Het vliegen duurt ongeveer 9 uur en het tijdsverschil is 8 eerder. Groetjes Nienke

Actief sinds 04 Juli 2008