Een maand in Canada - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu Een maand in Canada - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu

Een maand in Canada

Door: Nienke Regelink

Blijf op de hoogte en volg Nienke

17 April 2011 | Canada, Blackfalds

Hello everyone

Het is al een tijdje geleden dat ik een reisverslag had geplaatst, maar nu kom ik weer met een mooie up date.

Dit weekend heb ik vrij. Dus kon ik mooi wat kijken van de omgeving. Vrijdag ben ik met Rieky mee geweest naar een beurs in Lacombe. Daar was een minibeurs waarbij de plaatselijke bedrijven zich konden presenteren. Zij stond daar ook met een stand waarin ze haar bed & breaakfast promote samen met andere boerderijen in de omgeving. verder zag ik dat ze hier in Lacombe veel schoonheidssalons hebben en ook heb ik nog een test gedaan waarbij je kon zien wat alcohol met je rijvermogen doet. Daarbij kreeg je een bril op en moest je op een lijn lopen en daarna een computer race game spelen. Dat ging niet echt heel erg goed haha.

Omdat ik dit weekend vrij had vroeg Rieky mij ook of ik wou helpen bij een bingo in Red Deer. In Canada krijgen verenigingen en sportclubs weinig tot geen geld van de overheid, daarom gaan vrijwilligers ergens bij een bedrijf werken om geld binnen te krijgen. Zo zit zij bij de German Canadian club en die moesten helpen bij de Bingo. Erg apart om te zien, maar ik zal er zelf niet aan mee doen. Het helpen was overigens wel grappig. Maar daar zitten mensen van half 12 tot 4 uur bingo te spelen en meestal ook nog alleen. Ik heb foto's gemaakt van de zaal toen die leeg was. Tijdens het bingoën mocht ik geen foto maken. De zaal zat half vol. Na vele bingo getallen te hebben gezien liet Rieky me nog even het overdekte winkelcentrum zien. Daar heb ik nog een leuk vest gekocht met wat truitjes. Dat vest heb ik hier nog steeds nodig want de sneeuw ligt er nog steeds en het heeft zelfs weer zo'n 20 cm gesneeuwt afgelopen week.

Na dit vroeg Rieky me ook mee naar een bijeenkomt in Lincoln. daar was een bijeenkomst waarbij geld ingezameld wordt voor een familie die het op dit moment zwaar heeft omdat de vader was overleden op vakantie en hij voornamelijk zorgde voor de inkomen van het gezin. Ik kende het gezin niet, maar het was wel goed om te zien wat mensen hier voor elkaar over hebben.

Na dit vroeg de zoon van Rieky of ik zin had om mee uit te gaan met zijn vriendengroep naar Red Deer. En dat sla ik natuurlijk ook niet over! Eerst hebben we daar gegeten en daarna zijn we naar een Jägermeister feestje gegaan, maar daar zat niet veel sfeer aan en daarna zijn we naar een cowboy tent geweest. Dat was erg gezellig. De vriendengroep van Harm Jan spraken voornamelijk engels, dus dat was ook nog eens goed voor mijn engels. Maar het grappige is dat bijna alle jongens uit die groep uit Nederland kwamen. Er zitten hier ongelovelijk veel Nederlanders. Vooral op het platteland zijn er erg veel Nederlanders te vinden.
Die cowboy tent zag er leuk uit en het personeel had dan ook allemaal zo'n cowboy hoed op. Daarnaast was er veel van hout aangekleed en was er allemaal country muziek. Erg mooie muziek. Op de beeldschermen was er van dat cowboy paardrijden te zien.

Dat was het verhaal van dit weekend. Verder werk ik veel op de boerderij, wat me nog steeds goed bevalt. Ik leer hier veel en begin steeds meer me draai te krijgen met alles.

Ik zal ook nog wat foto's van me apartement toevoegen.

Dit was het dan wel weer. Tot het volgende bericht!

Groetjes Nienke

  • 18 April 2011 - 14:08

    Ester:

    De tijd vliegt voor bij :)

    En mooi dat het zo goed bevalt. En die draai komt er zometeen in en dan ga je als een speer :)

    Groetjes,
    Vanuit het warme Nederland deze week 20graden.

    (eerste boeren gaan al (spinzie) maaien)

  • 20 April 2011 - 21:06

    Henny En Erna Dokter:

    Hai Nienke, Leuk om je verslagen te lezen. Volgens ons heb je het er prima naar je zin. We wensen je veel (werk)plezier en wachten op je volgende bericht. Groetjes uit HK

  • 23 April 2011 - 21:06

    JRN:

    Het zal wel weer een typische opmerking van mij zijn; Maareuhh woooh wat is je haar ineens lang geworden, groeit goed daar in Canada haha hier is het ondertussen vet warm weer :)

  • 30 April 2011 - 07:01

    Fam Horstink:

    Sanne en Nienke hebben vooral heel geinteresseerd naar je foto's gekeken. Sanne vond het maar gek; wel Lely (voerschuif) en toch zelf melken. Waarom geen melkrobot mama?
    Goed te lezen dat je je draai steeds beter kunt vinden! Nog heel veel plezier daar

    Groetjes uut Eldrik

  • 01 Mei 2011 - 16:35

    Karin:

    Heej,
    Wat leuk om te horen dat je het nog steeds goed naar je zin hebt in Canada.
    En al een man gevonden met een sixpack en genoeg stalraampjes ??? ;):P hahah.
    Liefs Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Blackfalds

Nienke

Hallo iedereen Op deze website hoop ik jullie wat te vertellen over alle activiteiten van Canada. Ik ga 15 maart en ben half November weer terug. Voor de bruiloft van mijn zus kom ik een weekje terug (30 mei tot 7 juni. Ik ga daar werken en reizen. Het werken gebeurt op een boerderij bij de familie Yzerman in Blackfalds. Dit ligt 1,5 uur ten noorden van Calgary (alberta). Het vliegen duurt ongeveer 9 uur en het tijdsverschil is 8 eerder. Groetjes Nienke

Actief sinds 04 Juli 2008
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 68942

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 21 Augustus 2013

Canada part 2

15 Maart 2011 - 15 November 2011

Canada - Alberta

14 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: