Weekje Nederland - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu Weekje Nederland - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu

Weekje Nederland

Door: Nienke Regelink

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 Juni 2011 | Canada, Blackfalds

Hoi Allemaal

het heeft even geduurt, maar hier is weer een reisverslag. Ik ben inmiddels weer meer dan een week in Canada. De tijd gaat snel.

Heenreis
Eerst nog even schrijven over de week in Nederland. Ik vloog met KLM terug naar Nederland. Ik ging hier rond het einde van de middag en kwam 's ochtends om 08.15 aan. Ik zat ongeveer 9 uur in het vliegtuig. Ik dacht dat ik mooi even kon bijslapen in het vliegtuig, maar helaas, er zat een huilend kind achter me. Ik kwam keurig op tijd aan op Schiphol en ben toen met de trein naar huis gegaan waar me moeder en Frank me ophaalden. Het was heerlijk weer die dag. Zo warm had ik hier in Canada nog niet mee gemaakt.Ik mocht de hele dag niet slapen om een jadlack tegen te gaan. Je moet zien dat je zo snel mogelijk het ritme van de Nederlandse tijd op pakt. 's avonds hebben Frank en ik nog een fotoshoot gehad voor een foto voor Marlies en Klaas. Gelukkig vielen de wallen mee.

Bruiloft Marlies en Klaas
De hele week had ik het een beetje rustig aan gedaan en voorbereidingen getroffen voor de bruiloft van Marlies en Klaas. Het was een top bruiloft. Het was super weer. En ze hadden een erg mooie trouw lokatie. Ik was donderdag avond, na nog een bezoek aan mijn carnavalsgroep, al naar Marlies gegaan en ben daar blijven logeren. 's Ochtends vroeg er uit om naar de kapper te gaan. Daarna moest Marlies de trouwjurk aan doen en toen kwam Klaas er al aan in de mooie oude auto. Vanuit daar zijn ze naar de trouwlokatie in Hemmen gegaan. Wat een mooie lokatie, midden in het bos. De trouwerij was mooi en leuk. Niet zo'n statisch verhaaltje, maar een spontaan verhaal. Ook had ik als getuige nog een functie. 's Middags gingen we het bos in, waar een mooie taart klaar stond en er verscheidene stukjes werden uitgevoerd en foto's werden gemaakt. 's avonds was er feest in de Patio in Wageningen. Het was een mooi feestje met hoog leven, lekker dansen en natuurlijk even bijkletsen met veel mensen. Vele waren geïnteresseerd in hoe ik het in Canada had.

Pontificaal
Zaterdag avond ben ik ook nog naar Pontificaal in Hummelo geweest. Zoals altijd weer één groot feest en erg veel bekende. Het was leuk om iedereen weer te zien.

Terug reis
Dinsdag vertrok ik naar Canada. Het was nog erg spannend of we op tijd voor de bagage afgifte waren.Rond Amsterdam stond het verkeer vast in verband met de OV-stakingen. Maar gelukkig, ik was op tijd. Maar ik kon vrijwel daarna ook gelijk het vliegtuig in. Met een vliegtuig van Lufthansa vertrok ik eerst naar Frankfurt. Vanuit Frankfurt ging ik met Air Canada naar Calgary. Daar hebben Gerie en Will me opgehaald. en toen was ik weer op boerderij Wildrose in me vertrouwde apartementje. De volgende dag moest ik wel even weer wennen. Ik ben nog nooit zo ver weg geweest en dan ga je zo even heen en weer. Een week is dan net kort zat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Blackfalds

Nienke

Hallo iedereen Op deze website hoop ik jullie wat te vertellen over alle activiteiten van Canada. Ik ga 15 maart en ben half November weer terug. Voor de bruiloft van mijn zus kom ik een weekje terug (30 mei tot 7 juni. Ik ga daar werken en reizen. Het werken gebeurt op een boerderij bij de familie Yzerman in Blackfalds. Dit ligt 1,5 uur ten noorden van Calgary (alberta). Het vliegen duurt ongeveer 9 uur en het tijdsverschil is 8 eerder. Groetjes Nienke

Actief sinds 04 Juli 2008
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 68946

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 21 Augustus 2013

Canada part 2

15 Maart 2011 - 15 November 2011

Canada - Alberta

14 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: