Feesten en Werken - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu Feesten en Werken - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu

Feesten en Werken

Door: Nienke Regelink

Blijf op de hoogte en volg Nienke

28 Juli 2008 | Portugal, Lissabon

Hey

hier weer een bericht vanuit Portugal. Nog steeds vermaak ik me erg best hier. ik heb echt al veel meegemaakt. en het is super leuk hier.
zoals je uit de titel misschien heb opgemerkt heb ik al heel wat afgefeest. en zo is het ook. niet afgelopen weekend maar het weekend daarvoor waren ik en een collega vrij. dus wij met de auto van de baas richting het zuiden, naar Lagos. Wat is het daar gaaf en gezellig zeg. alles hebben ze er strand, bier, gezelligheid en niet te vergeten cocktails!!! We gingen naar een cocktail bar. Nou daar hebben we dan ook heel wat cocktails gehad. Ook heb ik nog wat engels gesproken met australiers, italiers en portugese mensen. iedereen praat daar met elkaar echt donders gezellig. we waren met een paar australische meiden mee gegaan. nou die australiers weten echt wat feesten is.
overdag heb ik nog even bijgeslapen op het strand. en ff gezwommen in de zee. echt een super mooi strand daar.

Maandag kwam ik, nog misselijk van de cocktails, terug op boederij Bracamonte. afgelopen week heb ik geholpen in de melkstal. In de melkstal, die pas sinds april in gebruik is worden ongeveer 50 koeien per kwartier gemolken. dat moet ook wel als je 700 koeien moet melken. ik moest ze laats voorstralen. nou de volgende dag, had ik een dikke rechter hand. maar dat gaat nu wel weer goed.
Verder heb ik veel geholpen in de hospital. voorral in de hitte van vorige week komen er meer koeien in de hospital die goede zorg nodig hebben.
Met die hitte is het belangrijk dat de ventilatoren goed werken. dat gebeurd hier dan ook en bij extreme hitte gaan de sproeiers in de stal ook nog eens aan. dan is het ook wel eens lekker om daar zelf onder te staan.
sommige die niet van de boerderij komen, zullen misschien denken. 800 koeien, wat een bioindustrie. dat valt reuze mee. de koeien hebben het hiet net zo goed als de koeien bij ons thuis. hier werken bepaalde mensen naar hun functie. een iemand is er voor om de gezondheid vand e koeien op peil te houden de andere is voor het melken en de andere voor het land bewerken enz. De koeien worden hier goed in de gaten gehouden. en zijn ze ziek dan gaan ze naar de hospital waar ze in de gaten worden gehouden. ook is er een kraamstal voor koeien die op springen staan.
Op dit moment is het ongeveer 30 graden hier. lekker tempratuurtje.

nou denken jullie nienke is nu vast klaar met haar verhaal. nou nee, want van het weekend was er een dorpsfeest hier waar de baas met zijn vrouw, 2 collega's en ik naar toe gingen. nou dat was me wat dat feest. Bier(sagres, erg lekkere zoete bier) drinken kennen ze hier wel en feesten ook. Ook voor mannen was het interessant want er was zelfs een striptease show. om 5 uur waren we pas weer thuis. het was een geslaagd feest. wat wel grappig is, hier dansen ze niet zoals bij een normaal concert. nee hier doen ze veel aan stijl dansen. alleen heb ik mijn quip step maar niet uitgeprobeerd. ook kennen ze hier een polonaise. dus ik dacht dat ik in een polonaise mee deed. bleek het een trein voor te stellen.
naar aardig wat biertjes te hebben gehad, lieten wij, de hollanders, maar eens zien wat feesten was. al die portugese die keken ons aan haha. maar ze dansde ook wel weer mee.

jereen jij had nog een vraagje over de cultuur hier. nou portugese mensen weten af en toe niet wat afspraken maken is. soms maken ze een afspraak maar komen ze deze niet na. dat is soms wel lastig op een boerderij. maar verder zijn het wel hele aardige mensen, die wel van een praatje houden.

maar hoe is het verder in Nederland? ik hoorde dat daar ook zo´n lekker weer was?

ik hoor het wel

de groeten van Nienos uit Igrehinja

p.s. ook heb ik nog wat foto's bijgevoegd van de boerderij.

  • 28 Juli 2008 - 20:50

    Catrien:

    Leuk Nienke om jouw enthousiaste verhalen te lezen, jammer dat ik je telefoongesprek heb gemist.mooie foto's
    groetjes catrien en gerrit

  • 29 Juli 2008 - 14:02

    Frank:

    Feesten en werken.
    heey nienos!
    van het weekend was het hier ook feest. namelijk de Zwarte Cross. vrijdag onderweg hadden wij nog pech met de caravan: de dissel was afgebroken tijdens het rijden. toen knalde de caravan op de grond toen de trekkerchauffeur 30 kilometer per uur reed. dat was even schrikken. wij zaten namelijk voorin de caravan te genieten van een pilsje.
    Verder was de ZC prachtig. het weer was goed, zelfs te goed. saonds een duftige regen en onweersbui.
    ben zondagavond naar huis gegaan, omdat ik maandag naar het werk moest.

    Werken:
    gisteren een fijne robotstoring gehad. smiddags was het kermis. half 8 was de monteur er. om 1.30 liep de robotarm weer. wel hebben wij ondertussen koeien handmatig aangesloten. want bij een mooie sac robot kun je handmatig aansluiten:D. hadden die rode robots dat ook maar! om half 2 ben ik onder de douch geweest, daarna nog een biertje drinken op de afloop. en daarna de tas uitgepakt op de kamer, en toen gaan slapen.

    en toen ging de wekker om 7.00. er was ook nog een koe afgekalft. dit was een ware verrassing want ik had geen enkele loei gehoord vannacht.
    ik ga gauw naar de varkens toe, endaarna weer naar de koeien!

    groeten en dikke zoen mij
    Frank

  • 29 Juli 2008 - 14:04

    Frank:

    woensdag skype ik jouw omstreeks 8 uur /half 9 savonds.


  • 30 Juli 2008 - 12:16

    Karin:

    heej nienke,

    leuk dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt in portugal..
    wij zijn ook terug van de zc en we kwam en nog frank tegen:P
    maar dat was ook weer super en 4 augustus gaan arno en ik naar denemarken:D ik heb er zin in...
    veel plezier nog in portugal!!

    liefs x karin

  • 03 Augustus 2008 - 15:53

    Joke Bolt:

    Nienke wat een gezellige site,
    800 koeien en wat een grote melkstal,geweldig!
    Hoe is het eten daar? veel vis.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

    groeten en een dikke knuffel van Benjo en |Joke

  • 10 Augustus 2008 - 12:30

    Frank:

    het was gisteren gezellig tijdens het etentje van je opa en oma. daarna had ik nog de verjaardag van joyce (vriendin rob). was er 2 uur weer, en toen ben ik mn ronde gaan doen: weer nieuw leven op deze planeet. een fleckvieh vaarskalf. en vanmorgen nog eentje: een flecky stierkalf, en vanmiddag weer een: een flecky stierkalf. kortom actieve zondag vandaag:P

    adios

    en nu drink ik een koude groene rakker en ga ik chinees eten.

  • 12 Augustus 2008 - 19:08

    Lisa Spiekker:

    Heey Nienos! Wat fijn zeg dat je het zo naar je zin hebt.. En wij Nederlanders weten echt wel wat feesten is. Zodra jij weer in Nederland bent gaan we samen nog een paar biertjes drinken bij de radstake.
    Ik wens je nog een paar mooie weken.. en tot snel!
    Geniet er nog lekker van he!

    Dikke kus Lisa!

  • 15 Augustus 2008 - 15:16

    Ingrid:

    Hej Nienke..
    Ik mis een update;) maar je bent natuurlijk ook veels te druk daar he. Het zal nu ook wel drukkend warm zijn of niet?
    Hoop dat alles nog naar wens gaat, en je bij lieve mensen (en koeien) bent.
    Ik ben net weer uit Finland, heerlijk land, en supermooi. Zeker een aanrader!
    Hou je taai en ik kijk uit naar een volgend berichtje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Hallo iedereen Op deze website hoop ik jullie wat te vertellen over alle activiteiten van Canada. Ik ga 15 maart en ben half November weer terug. Voor de bruiloft van mijn zus kom ik een weekje terug (30 mei tot 7 juni. Ik ga daar werken en reizen. Het werken gebeurt op een boerderij bij de familie Yzerman in Blackfalds. Dit ligt 1,5 uur ten noorden van Calgary (alberta). Het vliegen duurt ongeveer 9 uur en het tijdsverschil is 8 eerder. Groetjes Nienke

Actief sinds 04 Juli 2008
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 68971

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 21 Augustus 2013

Canada part 2

15 Maart 2011 - 15 November 2011

Canada - Alberta

14 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: