Lekker veel sneeuw - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu Lekker veel sneeuw - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Nienke Regelink - WaarBenJij.nu

Lekker veel sneeuw

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

24 Maart 2013 | Canada, Lacombe

Hallo allemaal,

Hierbij weer een nieuw reisverslag voor mijn tijd hier in Canada. Ik ben 7 maart hier gekomen en heb het tot nu toe erg naar mijn zin.

Harm Jan en ik zijn druk bezig met de mobile home. Hopelijk kunnen we er in enkele weken in trekken. We hebben bijna de hele mobile home verbouwd. Nieuw dak, andere keuken, nieuwe verwarming, nieuwe badkamer, nieuwe ramen. We hopen binnenkort te kunnen verven.

Op 13 maart ben ik begonnen te werken bij familie Ijzerman in Blackfalds. Ik werk niet bij dezelfde boer als 2 jaar geleden, maar een broer er van. Tot nu toe bevalt het me erg goed. Op dit moment heb ik vooral veel werkzaamheden tussen de koeien.

Qua weer is het hier nog erg koud, maar wel lekker weer. Als de zon maar schijnt dan is het hier lekker. Tergelijkertijd moet je daar ook mee uitkijken. Zo had ik laats dat ik met natte haren naar buiten liep. Deze zijn in een paar seconden bevroren. Daarnaast moet je de auto altijd even warm laten draaien als deze buiten heeft gestaan. Ook moet je bij kouder dan -15 graden oppassen dat dingen niet gaan vastvriezen zoals je hand aan de deurknop (gelukkig mij nog niet overkomen).

Vanmiddag hebben we nog op de sneeuwscooter gezeten. Heerlijk is dat. Er is hier een meer vlak bij, genaamd Gull Lake, daar kun je dan zo met de sneeuwscooter op rijden. Apart hoor, want in de zomer kunnen we er zwemmen. Maar je moet je voorstellen dat er hier wel zo'n 30 cm sneeuw op de landerijen en meren liggen, daarnaast is er een dik laag ijs op het water. Maar van schaatsen is er vaak geen sprake omdat er zoveel sneeuw op ligt.

Gisteren nog een verjaardag gehad van een kameraad van Harm Jan. We zijn met een oude schoolbus rondgetrokken en hebben daarna bij die kameraad aan karaoke gedaan.

Mijn vlucht naar Canada was erg goed verlopen. Boven Groenland en Canada had ik erg mooi uitzicht. Verder deden ze bij de douane ook niet moeilijk en hoefde ik daar ook niet lang te wachten om mijn boyfriend te zien!

Dat was het dan voor deze keer. tot de volgende keer.

Groeten vanuit Lacombe ALberta Canada, Nienke

  • 25 Maart 2013 - 07:06

    Joya:

    Heey Nienke,

    Wat leuk dat je weer in Canada bent!
    Als ik je verhaal en foto's lees heb ik gelijk zin om weer een vliegtuig te pakken naar Canada, haha. Heel veel plezier daar in het prachtige Alberta!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's.

    Groeten uit het koude kikkerland

  • 26 Maart 2013 - 20:25

    Jolanda:

    Hoi nieke fijn dat het goed gaat. ik wens je een fijne tijd en veel beterschap met je gordelroos groet jolanda e

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Hallo iedereen Op deze website hoop ik jullie wat te vertellen over alle activiteiten van Canada. Ik ga 15 maart en ben half November weer terug. Voor de bruiloft van mijn zus kom ik een weekje terug (30 mei tot 7 juni. Ik ga daar werken en reizen. Het werken gebeurt op een boerderij bij de familie Yzerman in Blackfalds. Dit ligt 1,5 uur ten noorden van Calgary (alberta). Het vliegen duurt ongeveer 9 uur en het tijdsverschil is 8 eerder. Groetjes Nienke

Actief sinds 04 Juli 2008
Verslag gelezen: 2145
Totaal aantal bezoekers 68964

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 21 Augustus 2013

Canada part 2

15 Maart 2011 - 15 November 2011

Canada - Alberta

14 Juli 2008 - 28 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: